DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

I. Obecná ustanovení

1. Tyto všeobecné dodací a platební podmínky (dále jen "podmínky") kupující uplatněním objednávky u prodávajícího akceptuje, stvrzuje tím, že je bezvýhradně výslovně přijal, zavazuje se jimi řídit a činí je nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané s prodávajícím.

2. Objednávku zboží lze učinit korespondenčně, osobně, faxem, e-mailem i telefonicky, přičemž za chyby při tom vzniklé nepřebírá prodávající zodpovědnost. Telefonickou objednávku, či objednávku uplatněnou osobně, je třeba potvrdit bez zbytečného odkladu písemně (korespondenčně, e-mailem, faxem, záznamem).

3. Prodávající není povinen objednávku akceptovat, případně není povinen ji akceptovat v celém rozsahu.

4. Na každou zakázku bude uzavřena kupní smlouva. Kupní smlouva může být uzavřena třemi způsoby:

a) písemným potvrzením objednávky kupujícího (korespondenčně, faxem, e-mailem, záznamem). V rámci něj prodávající:

• potvrdí termín dodání požadovaný kupujícím, případně jej upraví, a pokud bez zbytečného odkladu, nejpozději do tří dnů poté, kupující písemně neoznámí, že na upraveném termínu dodávky nemá zájem, stává se termín, stanovený prodávajícím, závazným pro obě strany

• potvrdí objednávku co do množství a charakteru objednaného zboží, případně ji v tomto směru upraví, a pokud bez zbytečného odkladu, nejpozději do tří dnů poté, kupující písemně neoznámí, že na dodávce po této úpravě nemá zájem, stává se úprava závaznou pro obě strany.

b) vystavením kupní smlouvy prodávajícím a následným písemným potvrzením kupujícím, u velkých a složitějších objednávek (např. zakázky s dělením materiálu)

c) rámcovou kupní smlouvou, tj. smlouvou na více pravidelně se opakujících stejných objednávek (naplňovanou dále způsobem uvedeným pod písm. a).

Způsob uzavření Kupní smlouvy může určit prodávající.

II. Dodání zboží

1. Zboží ze skladu prodávajícího je dodáno okamžikem převzetí zboží kupujícím nebo jeho smluvním přepravcem. Při rozvozech vlastní přepravou prodávajícího je zboží dodáno převzetím zboží kupujícím v místě plnění (dodávky).

2. Přebírá-li zboží osoba odlišná od kupujícího, či zaměstnanec kupujícího, je povinna oprávnění k převzetí zboží prodávajícímu prokázat.

3. Přeprava je realizována na účet kupujícího, nedohodnou-li se v konkrétních případech kupující s prodávajícím odlišně.

4. Místo plnění: dle kupní smlouvy, akceptované objednávky.

5. Čas plnění: dle kupní smlouvy, akceptované objednávky.

6. Množství, druh: dle kupní smlouvy, akceptované objednávky.

7. Doklady: prodávající je povinen dodat se zbožím průvodní doklady ke zboží, potřebné k převzetí zboží a dalšímu jeho nakládání kupujícím.

8. Obaly: zboží je prodávajícím zabezpečeno přiměřeným obalem tak, aby nedošlo k jeho poškození manipulací. Jestliže je vzhledem

9. k okolnostem nutné zboží zabezpečit mimořádně, děje se tak na účet kupujícího.

10. Jakost a provedení: dle objednávky a v souladu s příslušnými platnými technickými normami.

11. Záruka za jakost: v rozsahu záruční lhůty, individuálně stanovené prodávajícím, která počíná běžet dnem dodání zboží. Záruční lhůta pro zboží spotřební povahy bez záručního listu (obalový materiál, drobné pomůcky a příslušenství) činí 3 měsíce. Záruční lhůta pro stroje a příslušenství je 6 resp. 12 měsíců dle specifikace v záručním listě.

12. Kupující se zavazuje po převzetí zboží zabezpečit takové jeho uskladnění, aby nedošlo k jeho poškození, zničení nebo odcizení.

13. Přejímka, zjevné vady: Kupující je povinen neprodleně po převzetí zboží toto s odbornou péčí prohlédnout. V případě převzetí zboží v provozovně prodávajícího (skladu prodávajícího) a v případě dodání zboží v rámci vlastního rozvozu prodávajícího, je kupující povinen případné nesrovnalosti, týkající se druhu, množství, rozměrů a jakosti zboží, zaznamenat v dodacím listu, nebo jeho příloze, jinak platí nevyvratitelná domněnka bezvadné dodávky zboží. V případě dodání zboží smluvním přepravcem je povinen kupující vytknout takovéto vady písemně u prodávajícího do tří dnů od převzetí zboží od dopravce, jinak platí rovněž nevyvratitelná domněnka bezvadné dodávky zboží.

14. Skryté vady: ostatní vady, mimo zjevných, je kupující povinen prodávajícímu vytknout písemnou formou s přesným popisem reklamovaných vad ve lhůtě tří dnů po jejich zjištění. Je-li reklamována jakostní vada dodaného zboží, je povinen kupující spolu s reklamací doručit prodávajícímu i jeho vzorky. Náklady na posouzení reklamace nese subjekt, v jehož neprospěch posouzení vyzní.

15. Nebyla-li reklamace provedena řádně a včas, zanikají práva kupujícího z vad a ten se jich nemůže domáhat ani u soudu.

Z vad zboží vznikají kupujícímu pouze tyto nároky:

a) odstranění vad opravou, jsou-li vady opravitelné

b) odstranění právních vad, je-li to možné

c) odstranění vad dodáním náhradního nebo chybějícího zboží, je-li to možné

d) poskytnutí přiměřené slevy z kupní ceny

III. Přechod vlastnictví, nebezpečí škody na zboží

1. Vlastnictví dodaného zboží přechází na kupujícího teprve okamžikem úplného zaplacení kupní ceny, do toho okamžiku je jakákoli dispozice s dodaným zbožím ze strany kupujícího protiprávní se všemi zákonnými důsledky.

2. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího:

a) převzetím zboží

b) nepřevezme-li kupující zboží, ačkoli mu to bylo prodávajícím umožněno

c) předáním zboží dopravci pro přepravu ke kupujícímu

3. Škoda na zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na něm na kupujícího, nemá vliv na povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu.

IV. Ceny

1. Nedohodnou-li se v konkrétních případech kupující s prodávajícím odlišně, ceny zboží se řídí platným aktuálním ceníkem prodávajícího.

2. Pro stanovení ceny u konkrétního obchodního případu (nákupu) jsou pro prodávajícího i kupujícího závazné ceníkové položky ceníků prodávajícího, platných v okamžiku uplatnění objednávky kupujícím, či uzavření kupní smlouvy, resp. ceny pro daný obchodní případ sjednané.

3. Nedohodnou-li se kupující s prodávajícím jinak, jsou ceny uváděny v českých korunách včetně DPH. V cenách nejsou zakalkulovány vedlejší náklady prodávajícího (doprava, balné, atp.). Není-li dohodnuto jinak, budou tyto vedlejší náklady účtovány kupujícímu dle platného ceníku prodávajícího.

4. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu cen bez předchozího upozornění.

V. Platební podmínky

1. Prodávající je oprávněn požadovat za dodávky zboží platbu v hotovosti, bezhotovostním převodem a dalšími způsoby, které umožňují české právní předpisy při dodání zboží, nebo před jeho dodáním.

2. V případě platby po dodání zboží může tuto požadovat oproti jím vystavené faktuře se smluvní splatností. Nebude-li splatnost dohodnuta v konkrétních případech jinak, je faktura splatná ve lhůtě 14-ti dnů od dodání faktury či zboží kupujícímu, podle toho, která z těchto skutečností nastane dříve. Pokud úhrada faktury nebude ve stanovené lhůtě provedena, sjednává se, že kupující je povinen uhradit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,07% z dlužné částky za každý den prodlení. V pochybnostech se má za to, že faktura byla doručena 3 dny po odeslání prodávajícím.

3. Úhradou, v případě bezhotovostní platby, se rozumí připsání dlužné částky na účet prodávajícího, uvedený na faktuře, či jiném dokladu, který je podkladem pro uskutečnění platby.

4. Jednotlivé prodeje budou prováděny v rámci nákupního limitu (Kč), určeného kupujícímu prodávajícím, přičemž tento limit může prodávající měnit podle vývoje obratu a platební schopnosti kupujícího. V případě, že kupující nezaplatí kupní cenu z předchozích prodejů do data splatnosti faktury, je prodávající oprávněn další prodej pozastavit do doby, než bude vypořádán dluh za předchozí prodeje.

VI. Náhrada škody

1. Prodávající neodpovídá kupujícímu za přímé či nepřímé škody nebo ušlý zisk vzniklý nesprávným použitím jeho zboží, a to i zjevně vadného.

2. Prodávající neodpovídá kupujícímu za škody vzniklé na základě kupujícím uzavřených kupních smluv s jinými osobami, zejména za škody následné nebo nepřímé.

3. Náhrada škody se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník s tím, že se smluvní strany dohodly, že pokud bude prokázána odpovědnost prodávajícího nahradit kupujícímu způsobenou škodu, náhrada celkové škody včetně ušlého zisku se omezuje na částku 1 000 000 Kč.

VII. Ustanovení přechodná a závěrečná

1. Kupující se zavazuje v objednávce sdělit prodávajícímu IČ, DIČ, bankovní spojení - platné číslo účtu, popř. poskytnout kopii výpisu z obchodního rejstříku nebo živnostenského listu. Pokud se zde hovoří o platném čísle účtu, pak se jím rozumí účet registrovaný kupujícím u svého správce daně v souvislosti s plněním daňových povinností.

2. Kupující se zavazuje prodávajícímu neprodleně písemně oznámit:

a) Opatření soudu, či jiného k tomu kompetentního orgánu či instituce, anebo jakékoliv zásahy či nároky třetí osoby, které se vztahují na jím prodávajícímu dosud nezaplacené zboží a rovněž je povinen tyto subjekty a třetí osoby na vlastnické právo prodávajícího k tomuto zboží (plynoucí z výhrady vlastnického práva), prokazatelně upozornit.

b) existence jakýchkoli skutečností, či úkonů, směřujících ke změně, či zániku jeho živnostenského oprávnění, podniku, družstva, společnosti, či jiné právní formy kupujícího.

c) jakékoli změny, týkající se jeho bankovního spojení a účtu užívaného při platebním styku s prodávajícím,

d) v opačném případě prodávajícímu odpovídá za škodu, která v důsledku porušení těchto jeho informačních závazků prodávajícímu vznikne.

3. Kupující je dále povinen prodávajícímu oznámit existenci jakýchkoli okolností, které jsou objektivně způsobilé negativně ovlivnit jeho platební schopnost a reálnou možnost uspokojení pohledávek prodávajícího z obchodního styku s ním. V případě vzniku platební neschopnosti kupujícího, stávají se pohledávky prodávajícího vůči němu ihned splatnými. Prodávající může v takovém případě žádat okamžitě vrácení dosud nezaplaceného zboží. Takovéto navrácení zboží není odstoupením od smlouvy.

4. Zásahy vyšší moci, jako např. zásahy státu, provozní, dopravní a energetické poruchy, stávky, výluky či další objektivní překážky na straně prodávajícího, jsou důvodem k odkladu plnění smluvních povinností na straně prodávajícího po dobu a v rozsahu účinnosti zmíněných událostí. Totéž platí, i když uvedené události nastaly u jeho subdodavatelů.

5. Veškeré spory, vzniklé z obchodních vztahů kupujícího a prodávajícího, budou ve smyslu § 89a o.s.ř. projednány a rozhodovány věcně a místně příslušným soudem prodávajícího.

6. Uzavřením Kupní smlouvy uděluje kupující souhlas společnosti (NE)BEZPEČNĚ, s. r. o., IČ 95000308, se sídlem Pospíšilova 365, 500 03 Hradec Králové, aby jeho identifikační/osobní údaje uvedené v kupní smlouvě zpracovávala v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. Poskytované údaje mohou být zpřístupněny pouze zaměstnancům (NE)BEZPEČNĚ, s. r. o. a dále osobám, které jsou oprávněny nabízet a poskytovat produkty a služby (NE)BEZPEČNĚ, s. r. o.

7. Uzavřením Kupní smlouvy uděluje kupující souhlas společnosti (NE)BEZPEČNĚ, s. r. o., IČ 95000308, se sídlem Pospíšilova 365, 500 03 Hradec Králové, aby podle § 7 zákona č. 480/2004Sb. využila výše uvedené kontaktní údaje pro potřeby šíření svých obchodních sdělení prostřednictvím elektronických prostředků.

8. Prodávající má právo tyto Všeobecné dodací a platební podmínky v přiměřeném rozsahu změnit; v tomto případě změnu zveřejní na svých webových stránkách s právem kupujícího změnu odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve lhůtě jednoho měsíce poté.

9. Všechny písemnosti odeslané korespondenčně kupujícímu, platí za doručené okamžikem, kdy kupující, jeho zaměstnanec, či jinak spolupracující osoba, písemnost převzal, nebo kdy ji odmítl převzít, či učinil její doručení nemožným, nebo kdy byla pro kupujícího jeho doporučený dopis, či zásilka s doručenkou uložena na poštu, a to i v případě, že se kupující o uložení, či neúspěšném pokusu o doručení nedozvěděl. Pro korespondenční doručování závazně platí adresa kupujícího, uvedená v objednávce zboží, nebude-li písemně sjednáno jinak.

VIII. EET - registrace tržeb

1. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

V Hradci Králové, dne 14. 11. 2019

Tereza Kotoučková

ředitelka  

(NE)BEZPEČNĚ, fiktivní firma OAHK, 2019-2021 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky